Bijwerkingen NA het gebruik van Champix

Geplaatst door BezorgdeVrouw op 10/03/2015 - 13:38

Lid sinds 10 Mar 2015

Ik maak mij zorgen om mijn man, hij heeft Champix vijf jaar geleden (op eigen kosten) gebruikt. Hij heeft daarna nooit meer een sigaret opgestoken en het heeft dus super geholpen. Enkele maanden later kwam hij echter in een zware depressie terecht. Hij heeft hier anderhalf jaar voor thuis gezeten maar hij lijkt er nooit echt van genezen te zijn, hij zit nu vijf jaar later nog altijd niet goed in zijn vel en is erg vatbaar voor tegenslagen. Ik maak mij, sinds ik Champix weer ergens tegen kwam, zorgen dat het met de medicijnen te maken heeft (gehad). Wie herkent dit en wie weet wat te doen?

Geplaatst door Truusje op 15/06/2015 - 14:24

Lid sinds 15 jun 2015

Ik herken dit zeker, Champix gebruikt in 2008 en 2010. Ik heb na gebruik van 2008 een hartinfarct gehad en daarna voortdurend niet mezelf, depressie, geheugenproblemen, aandachtsproblemen. Het is zeker geen onschuldig middel, en van de Neuroloog mocht ik dit niet meer slikken. Zij dacht dat mijn klachten gelinkt waren aan de Champix. als ik het eerder had geweten had ik hem nooit een 2e ronde gebruikt.

Geplaatst door Rapunzel op 15/06/2015 - 18:47

Lid sinds 02 mei 2015

Jeetje, wat een ellende voor jullie.. En dat terwijl er een plantaardig, veel onschuldiger alternatief voor Champix lijkt te zijn:Tabex. Maar dat wordt dan zeker tegengehouden door de pharmaceutische industrie? Enfin.

Hoop voor jullie dat er een remedie is of wordt gevonden tegen deze depressie !

Als je op het forum zoekt op ´Tabex´ vind je diverse info van afgelopen tijd. Wie weet dat Tabex wel helpt tegen de depressie, omdat het in je hersenen op dezelfde plek gaat zitten als nicotine (en Champix?)? Maar dat kun je natuurlijk beter voorleggen aan een psychiater/ neuroloog..? Ik ben een leek !!!

Sterkte !

Geplaatst door Hermien58 op 16/06/2015 - 11:56

Lid sinds 16 jun 2015

Ik ben in november gestopt met roken met behulp van Champix. Na afloop van de keur voelde ik me depressief en dat gaat maar niet over, wordt eerder steeds erger. Ik dacht dat het misschien kwam doordat mijn vader in november ook is overleden (precies op mijn stopdag trouwens), maar ik heb daar ook volledig vrede mee, hij was 89. Naast een depressief gevoel heb ik ook behoorlijk last van geheugenproblemen en gebrek aan energie.

Nu begon ik te denken dat het misschien door de Champix kwam, want het is duidelijk begonnen na afloop van de kuur. Ik overwoog om terug naar de huisarts te gaan. Nu lees ik dat er dus meer mensen ervaring hebben met depressie na champix? Dus toch maar de huisarts raadplegen of heeft iemand dat al gedaan en wat was het advies?

Geplaatst door wat_was_het_advies? (niet gecontroleerd) op 17/01/2016 - 18:21

Lid sinds

Jammer dat dit item gestopt is.

Geplaatst door strongmind_stro... (niet gecontroleerd) op 13/02/2016 - 09:53

Lid sinds

http://ikstop.nl/ervaringen-met-champix#comment-635826

Geplaatst door Annemieke Nagelhout (niet gecontroleerd) op 05/06/2017 - 17:18

Lid sinds

Ik ben nu net klaar drie dagen met mijn kuur nu ben ik de hele dag misselijk.

Reactie toevoegen