gestresst

Geplaatst door Mar_lene op 10/01/2013 - 15:25

Lid sinds 26 dec 2012

Ik ben nu 6 weken rookvrij en heb veel last van die rot afkickverschijnselen…

Ben heel erg onrustig en nerveus en suf in m'n hoofd. Concentratieproblemen.

Ook vaak trillende armen, alsof ik ze overbelast heb.

Van de huisarts heb ik Nortrilen gekregen, maar ik merk er niks van. Het is bovendien een anti-depressivum, maar ik ben echt niet depressief.

Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan?

Marlene

Geplaatst door Ruut op 10/01/2013 - 15:46

Lid sinds 30 dec 2012

Hoi Marlene,

heb je wel eens gedacht aan meditatie? Gewoon rustig proberen te zitten. je kunt mooie meditaties vinden op You tube:'meditation'. Mij helpt het i.e.g.

Succes!

Ruut

Geplaatst door Janet op 10/01/2013 - 17:09

Lid sinds 28 jul 2011

7 jaar 10 maanden geleden gestopt met Cold Turkey.

Marlene,

Als je er niets van merkt dat je nortrilen krijgt ,vraag ik mij af of het zinvol is om deze medicatie te slikken .

Misschien heb je wel heel veel last van de bijwerkingen Nortrilen .

Zou het in ieder geval met huisarts gaan overleggen ,nog voor het weekend .

 

Geplaatst door Mar_lene op 10/01/2013 - 18:23

Lid sinds 26 dec 2012

@Ruut: is een goed idee, want het is soms best moeilijk om je hoofd leeg te maken, vooral thuis. En jij: goeie start van het nieuwe jaar.

@Janet: Morgen maar 'ns een mailtje sturen. Dat Nortrilen is toch veel te zwaar? Moet het misschien in de homeopatisch sfeer gaan zoeken?

Jullie beiden erg bedankt. Doet me goed.

Geplaatst door Ruut op 10/01/2013 - 19:49

Lid sinds 30 dec 2012

@Marlene,

De keuze om Nortrilen te geven is dat het effect heeft op gevoelens van angst en onrust, daarnaast heeft het een antidepressief effect (op de lange termijn van 6-8 weken). Het middel maakt dat je wat onverschillig wordt voor (onlust)gevoelens zoals de ontwenningsverschijnselen bij het stoppen met roken. Het heeft echter ook nare bijwerkingen de eerste twee weken als hoofdpijn, droge mond, duizeligheid, slaperigheid of juist slapeloosheid en daarnaast kan het een effect hebben op je darmen. Het is dus een nogal rigoreuze aanpak voor de ontwenningsverschijnselen die uiteindelijk vanzelf weer weg gaan..

Mijn advies, naast de dagelijkse meditatie: wandelen bij onrust, tanden poetsen bij zin in roken, fruit eten, etc.

Uiteindelijk is de onrust tijdelijk en zul je rook- en nicotinevrij door het leven gaan, net als wij allemaal hier!

Succes!

Ruut

[url=http://www.ikstop.nl][img]http://www.forumticker.nl/tickers2/tickers/image/roken_geld/a-roken-1/aa-roken-4/2012-12-21/33382/4.37/NjUuNTUgRXVybyBiZXNwYWFyZCBkb29yIHRlIHN0b3BwZW4gbWV0IHJva2VuLg==/roken_geld.png[/img][/url]

Geplaatst door Mar_lene op 11/01/2013 - 10:15

Lid sinds 26 dec 2012

@Ruut,

 

dankje. Ik stop met die pillen. Inderdaad vreselijk droge mond en sufheid. Ik kreeg ook lang niet alle pillen (recept voor 12 weken) mee van de apotheek: eerst maar eens uitproberen. Heb nu kauwgom gehaald, vele glazen water en er liggen nu 2 mandarijnen me aan te staren.

Nogmaals dank en ook voor jou: succes

Geplaatst door Alizee op 11/01/2013 - 18:18

Lid sinds 11 nov 2012

Hoi Marlene,

Ik zou stoppen met die medicatie,

de ontwenningsverschijnselen zijn er nu eenmaal, maar die kun je beter de baas als je weet dat dát het is, 

en niet de medicatie, waarvan je blijkbaar ook bijwerkingen ervaart.

Ik was ook erg onrustig rond 6 weken stoppen, kon me niet concentreren (heb echt flut-sinterklaasgedichten gemaakt,haha)

en had constant tandenstokers, satéprikkers of antiflue snoepjes in mn mond.

Maar het wordt minder, ECHT WAAR, heb nu na 80 dagen een soort evenwichtige toestand:

Heb somsnog best trek in een peuk, maar kan er goed mee omgaan, hoop dat het zo blijft...

Maar het was veeeeeeel erger en ik weet wat je meemaakt nu.

Maar ga ervoor, succes!!!

Geplaatst door Mar_lene op 12/01/2013 - 11:53

Lid sinds 26 dec 2012

@Alizee

Dank je wel voor je opbeurende woorden.

Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent, die ervaart dat stoppen met meer ongemakken gepaard gaat, dan je zou denken. Vannacht droomde ik dat ik aan het roken was! Maar gelukkig: dromen zijn bedrog.

Hoop dat ik ook gauw aan de 80 dagen zit. Gaat trouwens best wel snel.

Jij ook veel succes. Volhouden

Geplaatst door Jasperina op 27/01/2013 - 15:58

Lid sinds 23 jan 2013

6 jaar 6 maanden geleden gestopt

Ben ook blij dat ik niet de enige ben met deze onrust in mij, ook na 6 weken stoppen!
De hele tijd stressy gevoel in maag, echt vervelend. Weet er geen blijf mee!

Geplaatst door Ineke G op 31/01/2013 - 21:47

Lid sinds 05 nov 2012

7 jaar 1 maand geleden gestopt

hallo

ja das gek he na zoveel weken

ik ben nu bijna 13 weken gestopt en zomaar een stress dag met een buik vol ongenoegen of zo

nou ja het hoort erbij denk ik maar

en als ik naar de tick kijk denk ik opeens, 90 dagen wauwwwwwwwwwwww

groetjes Ineke

Reactie toevoegen